Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

В ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія»

15.05.2017

В ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві було проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему:«Подання звітності в електронному вигляді».

Заступник  начальника інспекції Юрій Корженко відповідав на актуальні питання платників податків щодо застосування звітності в електронному вигляді.

1. Який порядок подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді?

Відповідь: Наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за №320/15011, затверджено Інструкцію з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (далі – Інструкція).

Відповідно до р. ІІІ Інструкції платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства. Платник податків фізична особа-суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці.

Крім того, платник податків отримує в контролюючому органі за місцем реєстрації або на офіційному веб-сайті ДФС України чи регіонального органу ДФС:

- текст примірного договору про визнання електронних документів;

- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до контролюючих органів податкових документів в електронному вигляді.

Інформація на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність.

2. Чи повинні перша та друга квитанції надходити на кожен документ (декларацію та додатки до неї) у разі подання звітності в електронному вигляді?

Відповідь: У зв’язку із внесенням змін у формат електронного документа податкової звітності запроваджено пакетне приймання звітності в електронному вигляді.

Пакет звітних документів - це певний перелік документів одного типу або різних типів, що подаються суб’єктом в одному звітному періоді. Пакет повинен містити основний документ звітності та необхідні додатки до нього. Фізично пакетом документів є набір XML - файлів, які називаються згідно формату (стандарту ) електронної звітності.

У пакеті звітних документів всі файли містять посилання на зв’язок між собою:

• Основний документ (який може бути тільки один) - містить посилання на додатки;

• Додаток - містить посилання на основний документ.

Відповідно до р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за №320/15011, платнику податків надсилаються квитанції:

- перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу доходів і зборів засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами доходів і зборів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

- підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних органу доходів і зборів є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу доходів і зборів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі доходів і зборів.

З огляду на зазначене, перша квитанція, що підтверджує передачу платником податкового документа в електронному вигляді, та друга квитанція, що підтверджує прийом поданої звітності контролюючим органом, надсилаються на кожен документ (декларацію та додатки до неї), що входить до пакету звітних документів. При цьому у другій квитанції міститься посилання на основний документ та визначається його статус (Прийнято/Не прийнято).

3. Чи може ФОП, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів для подання звітності в електронному вигляді, скористатись цими ключами для подання звітності як фізична особа?

Відповідь: Відповідно до ст. 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» електронний підпис - це дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані та призначені для ідентифікації підписувача цих даних;

сертифікат відкритого ключа (далі - сертифікат ключа) - документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу.

Під час реєстрації для отримання сертифіката ключа заявник (фізична особа-підприємець) надає такі документи:

заповнена та підписана заява на реєстрацію встановленого зразку та дозвіл на використання персональних даних підписувача для реєстрації підписувача у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД ДФС та формування посиленого сертифікату відкритого ключа;

паспорт або копію паспорту заявника (копії 1-4 сторінок), засвідчену власноручним підписом власника;

копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).

При ідентифікації фізичної особи, зокрема з’ясовують:

прізвище, ім’я та по батькові;

дату народження;

серію і номер паспорта (або іншого документа, який засвідчує особу), дату видачі та орган, що його видав.

Отже, ідентифікація фізичної особи стосується конкретно визначеної особи (прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; серія і номер паспорта). Тому фізична особа-підприємець, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів, може скористатись цими ключами для подання звітності в електронному вигляді, зокрема податкової декларації про майновий стан і доходи, як фізична особа.

4. Який порядок подання СГ пакетної звітності в електронному вигляді?

Відповідь: У зв’язку із внесенням змін у формат електронного документа податкової звітності запроваджено пакетне приймання звітності в електронному вигляді.

Пакетом звітних документів вважається певний перелік документів одного типу чи різних типів, що подаються суб’єктом в одному звітному періоді. Пакет повинен містити основний документ звітності та необхідні додатки до нього. Фізично пакетом документів є набір XML-файлів, які називаються згідно з форматом (стандартом) електронної звітності, кожний з яких пов’язаний один з одним відповідними посиланнями, вказаними у тезі.

Граничний час очікування файлів при збиранні пакету 00.00 годин кожної доби. В разі відсутності будь-якого з заявлених або обов’язкових файлів пакету на 00.00 години кожної доби всі інші надіслані файли пакету не приймаються, про що надсилається квитанція. У разі помилок в будь-якому файлі пакету – не приймається весь пакет. Після виправлення помилок необхідно надсилати новий пакет документів.

На офіційному сайті Міністерства доходів і зборів України в розділі «Платникам податків про електронну звітність» – «Програмне забезпечення» розміщується безкоштовне програмне забезпечення з формування та подання платниками податків податкової звітності, податкових накладних та реєстру податкових накладних в електронному вигляді і (OPZ), доопрацьоване для формування пакетної звітності.

Інструкція щодо формування пакетів звітних документів за допомогою рограммного забезпечення по формуванню податкової звітності в електронному вигляді і знаходиться у розділі «Платникам податків про електронну звітність» – «Повідомлення платникам податків про подання електронної звітності» - «До уваги платників податків та розробників рограммного забезпечення».

У зв’язку з цим, для подання звітності в електронному вигляді, необхідно оновити версії программного забезпечення, що використовується для формування податкової звітності, до версії, що забезпечує пакетне звітування.

5. Яким чином здійснюється підписання податкової звітності у разі подання її в електронному вигляді якщо посада головного бухгалтера вакантна?

Відповідь: Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає одну із форм його організації, визначених статтею 8 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Наприклад, може бути обране самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо керівником підприємства. Також підприємство може створити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером. У другому випадку у разі тимчасової відсутності головного бухгалтера його тимчасово заміщує заступник головного бухгалтера або інший працівник підприємства, якого призначено виконуючим обов’язки головного бухгалтера.

Відповідно до п.п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Згідно з п. 66.4 ст. 66 Кодексу платники податків - юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви згідно з розділом ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300 (далі – Порядок).

Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді засобами електронного зв’язку на підставі укладеного Договору про визнання електронних документів відповідно до Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 року № 233, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за № 320/15011(далі – Інструкція).

Згідно з п.п. 7.1 п. 7 розд. ІІІ Інструкції з урахуванням п. 48.3 ст. 48 Кодексу після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

Отже підписання податкових декларацій посадовими особами платника податків – юридичної особи здійснюється в залежності від того яку форму організації бухгалтерського обліку обрано на підприємстві. Якщо організаційною структурою підприємства та штатним розписом не передбачене утворення на підприємстві бухгалтерської служби чи посади бухгалтера, податкова звітність підписується керівником одноосібно. У разі створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером – податкова звітність має бути підписана керівником та головним бухгалтером (виконуючим обов’язки головного бухгалтера). Відомості про головного бухгалтера або особу, яка виконує обов’язки головного бухгалтера, платник податків має подати контролюючому органу у 10-денний строк з дня призначення / початку тимчасового заміщення.

ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС  у м. Києві